ALBERTOVA stavební společnost s.r.o.
Adresa: Bukovec 180, 739 85 Bukovec
IČO: 28583078
DIČ: CZ28583078
I. Úvodní ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují práva a povinnosti mezi společností ALBERTOVA stavební společnost s.r.o. (dále jen poskytovatel nebo společnost) a klientem (fyzická či právnická osoba, dále jen objednatel) vzniklé v rámci kupní smlouvy.
V případě nesouladu mezi ustanoveními smlouvy a VOP mají přednost ustanovení smlouvy, včetně standardizovaných smluv společnosti, před VOP.
VOP se stávají součástí předsmluvních jednání okamžikem jejich zahájení a součástí smlouvy při jejím uzavření.
II. Předsmluvní ujednání
Předsmluvní jednání zahrnují objednání služeb, vyjednávání podmínek a potvrzení objednávky poskytovatelem.
Objednávky služeb lze uskutečnit prostřednictvím online rezervačního systému, e-mailem nebo telefonicky. Objednávka musí obsahovat identifikaci objednatele a specifikaci objednaných služeb (druh, termín, cena, způsob platby apod.).
Potvrzením objednávky společnost souhlasí s poskytováním služeb v dohodnutém rozsahu, čímž je smlouva považována za uzavřenou.
Pokud objednatel nebo určená osoba objedná dodatečné služby, obě strany musí postupovat podle tohoto článku. Poskytovatel se zavazuje vynaložit veškeré úsilí pro zajištění dodatečných služeb, avšak jejich poskytování není garantováno.
III. Povinnosti smluvních stran
Uzavřením smlouvy se společnost zavazuje poskytnout objednateli sjednané služby, a objednatel se zavazuje tyto služby převzít a uhradit sjednanou cenu.
Ceny služeb jsou uvedeny v online rezervačním systému na webových stránkách hotelu nebo upřesněny během komunikace e-mailem či telefonicky. Cena za ubytování zahrnuje DPH ve výši 12 %, ale nezahrnuje obecní daň stanovenou obcí Bukovec.
IV. Nástup ubytování
Při příjezdu je každý host povinen prokázat svou totožnost platným dokladem (občanský průkaz či jiný) a vyplnit registrační kartu, která slouží jako záznam pro cizineckou policii. Po splnění těchto povinností je host ubytován a obdrží základní informace o svém pobytu.
Ubytovací řád, který je nedílnou součástí VOP, je k dispozici na recepci.
V. Základní práva a povinnosti objednatele
Práva objednatele:
1. Právo na řádné poskytování sjednaných a zaplacených služeb.
2. Právo být informován o případných změnách ve sjednaných službách.
3. Právo odstoupit od smlouvy před zahájením pobytu nebo čerpáním služeb dle článku VI.
4. Právo reklamovat vady poskytnutých služeb.
Povinnosti objednatele:
1. Poskytnout potřebnou součinnost pro řádné zabezpečení a poskytování služeb, zejména uvádět pravdivé a úplné údaje v objednávce a hlásit jakékoliv změny těchto údajů.
2. Bez zbytečného odkladu informovat hotel o změnách v rezervaci či zrušení rezervace.
3. Převzít od hotelu potřebné doklady pro čerpání služeb a dostavit se ve stanoveném čase na určené místo.
4. V případě odstoupení od smlouvy oznámit zrušení a uhradit storno poplatky dle sjednaných podmínek.
VI. Povinnosti poskytovatele
1. Poskytnout objednateli veškeré informace týkající se pobytu.
2. Zajistit ubytování dle potvrzené objednávky a v souladu s platnými právními předpisy.
3. V případě odstoupení od smlouvy ze strany objednatele vyplatit rozdíl mezi již zaplacenou částkou a příslušnými storno poplatky nejpozději do 14 dnů od obdržení storna.
VII. Platební podmínky
Pokud poskytovatel vyžaduje zálohu na objednané služby, objednatel je povinen tuto zálohu uhradit ve výši a do termínu uvedených ve smlouvě. Úhrada zálohy znamená převod příslušné částky na bankovní účet poskytovatele, pokud není dohodnuto jinak. Neuhrazená záloha může vést k bezodkladnému zrušení rezervace bez náhrady.
Objednatel je povinen uhradit celkovou cenu za ubytování předem (není-li dohodnuto jinak), při online rezervaci nebo bankovním převodem a to ve výši 100% z celkové sjednané ceny. Poskytovatel vystaví daňový doklad na přijatou platbu. Veškeré další služby během pobytu se hradí při odjezdu na základě vystaveného zúčtovacího dokladu (faktury) nebo ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře, která činí 14 dnů od data vystavení, pokud není dohodnuto jinak.
Jakékoliv nesrovnalosti ve faktuře musí být reklamovány písemně do 5 kalendářních dnů od jejího obdržení. Pokud poskytovatel reklamaci uzná jako oprávněnou, bude splatnost faktury upravena dle opraveného dokladu. Neoprávněná reklamace zůstává splatná v původním termínu.
Platba je považována za dokončenou v okamžiku připsání na bankovní účet poskytovatele uvedený na faktuře, pokud není dohodnuto jinak.
V případě prodlení s platbou je poskytovatel oprávněn požadovat úrok z prodlení ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení počínaje prvním dnem po splatnosti faktury až do jejího úplného uhrazení.
Poskytovatel si vyhrazuje právo použít jakoukoliv platbu objednatele k úhradě nejstarších neuhrazených pohledávek. Finanční prostředky blokované v rámci předautorizace kreditní/platební karty nebo zálohové platby mohou být použity k úhradě dlužných částek za služby čerpané během pobytu i po odjezdu hosta (např. minibarma, restaurace, kavárny, porušení zákazů, škody na pokoji apod.).
VIII. Storno podmínky
Storno se vždy vztahuje na zrušení potvrzené objednávky.
Objednatel je povinen provádět veškeré změny nebo zrušení rezervace prostřednictvím e-mailu nebo online rezervačního systému, přičemž tyto změny či zrušení musí být hotel potvrzeny.
Při stornu objednaných služeb je objednatel povinen uhradit storno poplatky dle podmínek dané rezervace.
Výpočet storno poplatků:
Nevratná rezervace:
20 % ceny při zrušení 36–26 dní před začátkem.
50 % ceny při zrušení 25–11 dní před začátkem.
80 % ceny při zrušení 10–4 dny před začátkem.
100 % ceny při zrušení 3–0 dní před začátkem.
Pokud objednatel storno provede s dostatečným předstihema má zaplacenou zálohu, bude mu vrácena celá uhrazená částka. V případě překážky vyšší moci bude objednateli nabídnut poukaz na ubytování v plné výši objednaných služeb na náhradní termín dle dostupnosti hotelu.
Storno poplatek bude objednateli vyúčtován fakturou s okamžitou splatností. Neuhrazený storno poplatek je splatný ve lhůtě uvedené na faktuře. V případě neuhrazení je objednatel povinen zaplatit úrok z prodlení ve výši 0,5 % za každý započatý den prodlení od prvního dne po splatnosti do úplného uhrazení.
IX. Reklamace služeb
Reklamace poskytnutých služeb musí být podána písemně u osoby, se kterou byla smlouva uzavřena, nebo u odpovědného zástupce hotelu.
Pokud klient během pobytu zjistí vady na poskytovaných službách, je povinen tyto vady neprodleně oznámit recepčnímu nebo příslušnému zaměstnanci, aby mohly být odstraněny ještě během pobytu. Pokud nelze vady na místě odstranit a kvalita služeb neodpovídá smlouvě, klient musí získat písemné potvrzení o reklamaci od recepce, že vada nebyla včas odstraněna. Za neodstranitelnou vadu bude klientovi nabídnuta kompenzace. Pokud klient s kompenzací souhlasí, reklamace je považována za vyřízenou.
Objednatel je povinen řešit případné stížnosti na kvalitu či rozsah poskytovaných služeb okamžitě a bez zbytečného odkladu s odpovědným zástupcem hotelu, aby mohla být provedena náprava. Pozdější reklamace, které nebyly řešeny během pobytu, nemusí být hotelem akceptovány.
X. Odstoupení od smlouvy
Každá ze smluvních stran má právo od smlouvy odstoupit za podmínek a z důvodů stanovených zákonem nebo smlouvou.
Poskytovatel může odstoupit od smlouvy s okamžitou účinností (v plném nebo částečném rozsahu) v případě, že objednatel poruší smlouvu podstatným způsobem nebo opakovaně poruší jakoukoliv povinnost ze smlouvy, případně bude v prodlení s úhradou jakékoliv dlužné částky dle platebních podmínek smlouvy.
Pokud poskytovatel není schopen splnit sjednané podmínky v důsledku zásahu vyšší moci, může bez dalšího odstoupit od smlouvy, pokud se strany nedohodnou jinak. Vyšší mocí se rozumí zejména poškození hotelu a jeho zařízení v důsledku živelných pohrom. V případě vyšší moci nemá objednatel právo uplatňovat vůči poskytovateli žádné sankce či ekvivalentní nároky.
XI. Jurisdikce
V případě sporu má objednatel právo podat návrh na jeho mimosoudní řešení u České obchodní inspekce.
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15, 120 00, Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: [https://adr.coi.cz](https://adr.coi.cz)
Česká obchodní inspekce je dozorovým orgánem, který vykonává dohled nad ochranou spotřebitele podle zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, ve znění pozdějších předpisů, a dalších právních předpisů. Její internetová stránka je [www.coi.cz](http://www.coi.cz).
V souladu s § 1837 písmeno j) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ubytovaný jako spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy o ubytování, pokud poskytovatel plní v určeném termínu.
XII. Využití osobních údajů
Viz samostatný dokument Informace o zpracování osobních údajů.
XIII. Souhlas se zasíláním obchodních nabídek
Objednatel souhlasí se zasíláním obchodních nabídek poskytovatelem v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb. Tento souhlas je dán odesláním poptávkového formuláře na stránkách poskytovatele a může být kdykoliv odvolán.
XIV. Další ujednání
1. Smluvní strany se řídí občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb., § 2894 a násl.). Škoda bude nahrazena finančními prostředky, pokud se strany nedohodnou jinak. Pokud škodu způsobí klienti objednatele a nehradí ji, je objednatel povinen škodu uhradit stejně, jako by ji způsobil sám.
2. Poskytovatel může při příjezdu hostů požadovat garanci ve formě předautorizace kreditní/platební karty nebo zálohu v hotovosti, pokud záloha nebyla uhrazena bankovním převodem. Po odjezdu hostů a vypořádání případných pohledávek poskytovatel vrátí garanci nebo její zůstatek hostům.
3. Pokud poskytovatel shledá, že objednatel nebo jeho klienti hrubě porušili ubytovací řád, má právo po projednání věci s objednatelem ukončit ubytování bez náhrady nebo bez omezení práva naúčtovat další náklady.
4. Objednatel výslovně souhlasí s tím, že poskytovatel může v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, a jeho změnami zpracovávat a uchovávat veškeré informace a údaje potřebné pro zpracování objednávky.
5. V hotelových prostorách platí přísný zákaz kouření. Porušení tohoto zákazu může vést k účtování pokuty ve výši 4000Kč za ohrožení požární bezpečnosti a náklady na hloubkové čištění prostor.
6. Osobní věci zapomenuté v hotelu budou hostovi zaslány doporučenou zásilkou prostřednictvím České pošty po uhrazení manipulačního poplatku.
7. Při platbě platební kartou v cizí měně se směnný kurz řídí kurzem banky, která kartu vydala.
8. Poskytovatel je oprávněn použít blokované finanční prostředky k úhradě neuhrazených částek za služby čerpané během pobytu i po odjezdu hosta (např. minibar, restaurace, kavárny, wellness, porušení zákazů, škody na pokoji apod.).
9. Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel může naúčtovat vzniklou škodu v případě, že po opuštění pokoje zjistí nové závady nebo odcizení hotelového vybavení.
XV. Závěrečné ustanovení
Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1.1. 2024.